piątek, 21 czerwca 2013

Pudding mannowy i sos truskawkowy- idealne połączenie

Pamiętam, że jako dziecko zawsze lubiłam zupy mleczne. Gdy moi rówieśnicy kręcili nosem i krzywili się ja zajadałam się owsianką, płatkami kukurydzianymi, mlekiem z ryżem lub makaronem, albo nawet z pokruszoną bułką. Hitem były u mnie szwołki, czyli pospolita zacierka, która w moim regionie przybrała taką ciekawą nazwę;). Dziś już trochę rzadko jem tego typu śniadania- po prostu wolę konkretniejsze rzeczy, no może poza owsianką. Co ciekawe, kaszki manny jakoś nigdy szczególnie nie lubiłam. Może dlatego, że często pojawiały się w niej grudki, które tak jak kożuch na mleku były czymś niepożądanym i odrzucającym. Postanowiłam jednak wrócić do smaków dzieciństwa w nieco bardziej smakowo zaawansowanej wersji. Pudding odpowiednio mieszany i z rozbitą w mleku kaszką ma idealnie gładką konsystencję i świetnie komponuje się z owocami sezonowymi. U mnie pojawiły się one pod postacią sosu truskawkowego. Składniki na dwie porcje.



Pudding mannowy z sosem truskawkowym



  • półtora szklanki mleka
  • dwie czubate łyżki kaszy manny
  • trzy łyżki cukru trzcinowego
  • pół laski wanilii
  • około 20 dag truskawek
  • łyżeczka masła
Szklankę mleka wlać do garnuszka i podgrzać razem z łyżką cukru i przeciętą na pół laską wanilii. W pozostałej ilości mleka rozmieszać dokładnie kaszkę. Wlać ją do mleka i gotować na małym ogniu ciągle mieszając. Dodać łyżeczkę masła. Gdy kaszka będzie już bardzo gęsta zestawić z ognia, wyjąć wanilię, a kaszkę wlać do wypłukanych zimną woda miseczek. Wystudzić i wstawić do lodówki. Przygotować sos. Na patelni lekko skarmelizować brązowy cukier. Dodać odszypułkowane truskawki i gotować aż owoce zaczną się rozpadać, ale nie staną się papką. Pudding wyjąć z lodówki. Na talerze wylać 3/4 sosu truskawkowego. Kaszkę delikatnie podważyć nożem i ułożyć na talerzu. Polać resztą sosu i podawać. Smacznego!



7 komentarzy:

  1. idealny pudding i cudowny sos *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie mama ostatnio 1szy raz w życiu zrobiła zacierkę-zakochałam się;D
    Ale pudding, pychota;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kaszkę w dzieciństwie lubiłam bardzo, w przeciwieństwie do zup mlecznych. Zwłaszcza z owocami :). Smakowity pudding!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszędzie teraz te puddingi! Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam :) właśnie znalazłam cudowny przepis na podwieczorek dla moich dzieci! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasza manna w deserowej odsłonie - uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń