poniedziałek, 19 listopada 2012

Śniadanie łasucha- placki śniadaniowe Nigelli

Wiele razy już podkreślałam, że kanapki na śniadanie to zupełnie nie mój żywioł. Wolę zdecydowanie dania na ciepło od jajek, poprzez grzanki, owsianki, a na wszelkich plackach skończywszy. Te placuszki to propozycja śniadaniowa Nigelli, niezawodnej jeśli chodzi o dodawaniu życiu słodkiego smaku(i kalorii;). Zmodyfikowałam przepis i zrobiłam wersję waniliową, co się tylko i wyłącznie placuszkom przysłużyło. Na minus zaliczam to, że nie jest to taki leciutki jak piórko, delikatny i puszysty placek- to ciasto dość ciężkie, taki hmm.. konkret;). Placki można podawać z owocami, dżemami, nutellą, masłem orzechowym czy też polać słonym sosem karmelowym. Porcja na dwie osoby, przepis zaczerpnęłam stąd.




Śniadaniowe placki Nigelli
  • 225 gramów mąki pszennej
  • dwa jajka 
  • szczypta soli
  • 20 gram stopionego masła
  • 300 ml mleka
  • łyżeczka cukru( u mnie łyżka cukru waniliowego, bo nie dorobiłam się jeszcze esencji)
  • dwie łyżeczki proszku do pieczenia(o którym zapomniałam i może dlatego placki były takie ciężkie- ale wyszły)
  • kilka kropel esencji waniliowej
Wszystkie składniki dokładnie miksujemy i odstawiamy ciasto na około 15 minut. Rozgrzewamy teflonową patelnię i łyżką wylewamy porcje ciasta. Smażymy na złoty kolor z obu stron. Usmażone układamy na talerzu obok siebie, jeden na drugim mogą stwardnieć. Smacznego!


9 komentarzy:

  1. Piękne placki, i jaka apetyczna kompozycja. Kaki i miód - lubię to, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciezkie czy nie, wygladaja cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. placuszki Nigelli są świetne:) i z moim ulubionym owocem <3

    OdpowiedzUsuń
  4. od dłuższego czasu chodzą za mną placuszki nigelli:) wyglądają bosko w twoim wydaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Placuszki wyszły bardzo apetycznie :) A że pora śniadaniowa, to poproszę o kilka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają tak pięknie i mylnie, bo na leciutkie, których zjeść można tuzin, a i tak nic nam nie będzie :)
    Masz rękę do smażenia-są takie jaśniutkie i złote- zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotki:) Idealne śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. zdecydowanie też wolę takie śniadanie .

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealne śniadanie i takie coś ja właśnie bardzo lubię w szczególności gdy mam wolny dzień. Wtedy wstaję i idąc do kuchni od razu zerkam na przepisy https://basiazsercem.pl/ gdzie tak na dobrą sprawę odnajduję najlepsze porady kulinarne. Następnie jeszcze chwila w samej kuchni i pyszne śniadanie na szybko gotowe.

    OdpowiedzUsuń