sobota, 13 października 2012

Drobiowe szaszłyczki z serem na czerwonej grzance

Moja druga papirusowa propozycja, tym razem w formie zrolowanej;). Za pomocą pergaminu da się zwinąć kurczaka bez wykałaczek i sznurków. Wystarczy zrolować pierś w pergaminie i już. Podać roladki można z kaszą, ryżem, dowolnymi sosami. Ja zrobiłam sobie do tego paprykową grzankę:).


Roladki z serem na czerwonej grzance
  • jedna podwójna pierś z kurczaka
  • Pomysł na...papirus( u mnie z czosnkiem i ziołami)
  • cztery plastry żółtego sera
  • cztery łyżeczki zielonego pesto
  • szczypiorek
  • sos curry lub inny o wyrazistym smaku
Czerwone grzanki
  • cztery duże kromki chleba
  • dwie łyżeczki masła
  • łyżeczka słodkiej, czerwonej papryki
Pierś z kurczaka umyć, osuszyć i przekroić każdą na dwie płaskie części. Lekko rozklepać i każdą pierś posmarować z jednej strony zielonym pesto. Położyć na każdej piersi kurczęcej plasterek sera i dość ściśle zwinąć. Papirus wyjąć z opakowania i zrolować w niego roladki. Położyć na nagrzanej patelni.
Sposób na zwinięcie roladek bez wykałaczek.


Po lekkim przestygnięciu pokroić na plastry i nadziać na patyczki.

Przygotować grzanki. Z kromek wyciąć szklanką krążki, posmarować masłem z obydwóch stron i obsypać obficie papryką. Każdy krążek smażyć do uzyskania chrupkości z obu stron. 
Na talerzu ułożyć grzankę, na grzance szczypiorek i przykryć drugą kromką chleba. Ułożyć szaszłyczki i udekorować sosem. 


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Mm, to mi się podoba :) Ten papirus z mojej szafki aż prosi się o wykorzystanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł ;) Muszę koniecznie go wypróbować ;))

    OdpowiedzUsuń