sobota, 7 lipca 2012

Oooo...orzeszek. Ciasteczka z masłem orzechowym i m&m'sami


Nie jest tajemnicą, że uwielbiam masło orzechowe. Do tej pory jednak jadłam je w formie najprostszej czyli na kanapce z dżemem lub powidłami. Pamiętam że jakiś czas temu próbowałam upiec z masłem orzechowym muffinki, ale zaliczyłam spektakularną klapę, bo wyszły mi zakalcowate, sodowe placki. Na jakiś czas zrezygnowałam z tego typu operacji aż do czasu gdy zostało mi masła domowej roboty i nie wiedziałam co z nim zrobić. Zdecydowałam w końcu, że upiekę z niego te ciastka. I to był strzał w dziesiątkę. Ciasteczka są kruche, słodko-słone, intensywnie pachnące orzeszkami. Ponadto pięknie wyglądają i rozochociły mnie do upieczenia wkrótce czekoladowych, popękanych ciasteczek. Porcja na 30 sztuk.



Ciasteczka z masłem orzechowym i m&m’sami

* 100 gram miękkiego masła
* 140 gram masła orzechowego (ja wykorzystałam domowe gładkie, ale można użyć masła z kawałkami orzechów)
* 180 gram cukru( ja dałam 140 gram i myślę, ze ciastka były dla mnie trochę za słodkie)
* 50 gram czekoladowych m&m’sów, drobno pokrojonych
* jedno jajko
* 220 gram mąki
* ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
* szczypta soli

Masło, masło orzechowe i cukier ucieramy mikserem aż będą mieć gładką i jednolitą konsystencję. Dodajemy jajko i szczyptę soli i jeszcze chwilę ucieramy. Wsypujemy przesianą mąkę z sodą i pokruszone m&m’sy. Zarabiamy ciasto aż przestanie się lepić do rąk. Z ciasta formujemy kuleczki wielkości małego orzecha włoskiego i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odpowiednio duże odstępy. Pieczemy około 12-15 minut w 180 stopniach, aż ciastka będą rumiane. Przy wyjmowaniu z piekarnika są one zupełnie miękkie, dlatego dobrze robić to łopatką i układać gorące na kratce. Ciasteczka świeże są pyszne, ale masłem orzechowym najlepiej pachną i smakują na drugi dzień.



2 komentarze:

  1. Trzy najlepsze rzeczy na świecie- ciasteczka, masło orzechowe i m&m's! I jak tu się oprzeć? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wyglądają te ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń