wtorek, 14 lutego 2012

Mini nutella muffins


Mogą być też w wersji maxi. Albo midi. Ja znowu użyłam moich miniaturowych foremek, jestem zafascynowana poręcznością takiego ciasteczka oraz tym jak sobie z tej silikonowej formy łatwo wyskakują, jak szybko się ją myje i fajnie można zwinąć;) W każdym razie na początku byłam tymi muffinami szczerze zawiedziona, nie pasował mi ich smak kompletnie bo był zupełnie nijaki mimo zwiększenia proporcji Nutelli( u mnie krem orzechowo-czekoladowy "Nusskati" z Aldi- najlepsza podróbka Nutelli jaką w życiu jadłam, przy tym sporo tańsza od oryginału). Do ostatniej porcji dodałam jednak cukier i po ostygnięciu smakowały już zupełnie inaczej i dużo, dużo lepiej;)



Nutella mini muffins


* 200 gram mąki pszennej
* jedno duże jajko
* 110 ml mleka ( u mnie więcej gdzieś tak o 50 ml, bo ciasto było bardzo gęste)
* jedna łyżeczka proszku do pieczenia
* 100 gram masła rozpuszczonego lub oleju
* dwie łyżki nutelli ( u mnie cztery, ale być może dlatego że posiłkowałam się podróbką:)
* trzy łyżki cukru
* 40 gram orzechów laskowych posiekanych
* nutella do posmarowania




Mąkę, proszek i cukier wymieszać. Następnie dodać mleko z rozkłóconym jajkiem, tłuszcz oraz nutellę. Wszystko energicznie ze sobą połączyć i przelać do blachy wyłożonej papilotkami do 2/3 ich wysokości. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 20-25 minut. Po ostygnięciu nakładamy na każdą sztukę trochę kremu i posypujemy posiekanymi orzechami.







Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz