środa, 16 listopada 2011

Niemiecka sałatka mięsna

Zdecydowanie coś dla mięsożernych:) Choć przyznam że ja entuzjastką tzw. padliny nie jestem, ale jednak mi ta sałatka smakowała. Zachwyceni będą zwłaszcza panowie. To też świetny sposób na wyczyszczenie lodówki z resztek wędlin, ponadto po pewnych modyfikacjach w sosie i tłustości mięsa może być to danie dla osób na dietach nisko węglowodanowych. Ja osobiście nie wytrzymałam i do oryginalnego przepisu dodałam jeszcze dwa pomidory bo wszystko jest z octu, a ja chciałam złagodzić nieco i osłodzić ten kwaskowaty smak- nada się też strączek świeżej papryki. Polecam się dwa razy upewnić zanim sałatkę ową posolicie bo jednak wszystko jest dość słonawe. Porcja na 5-6 wygłodniałych osób.



Niemiecka sałatka mięsna

* ok. 40 dag różnych wędlin( u mnie kiełbasa, kiełbasa szynkowa, kawałek szynki)
* 100 gram cebulki perłowej
* pięć łyżek kaparów
* cztery duże ogórki kiszone
* pół małej cebuli
* dwa pomidory i/lub strączek papryki, najlepiej czerwonej lub żółtej
* 50 ml śmietany lub jogurtu naturalnego
* dwie łyżki majonezu
* dwie czubate łyżeczki musztardy
* łyżka czerwonej papryki mielonej
* pieprz oraz natka pietruszki

Wędliny pokroić w kosteczkę. Jeżeli mamy do czynienia z tłustszymi wyrobami typu boczek można je przysmażyć na chrupko na patelni i odsączyć na ręczniku papierowym. Odsączyć z zalewy cebulkę i kapary dodać do mięsa. Posiekać małą cebulkę i pokroić w kostkę ogórki oraz pomidory i/lub paprykę. Ze śmietany, majonezu, mielonej papryki, pieprzu i musztardy przygotować sos. Polać sałatkę i dokładnie wymieszać. Odstawić do przegryzienia się składników na około 30 minut. Podawać z pieczywem lub bez, na kolację lub śniadanie.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Ja dodałam jeszcze Maestro ;) bardzo fajny przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. sie mezus ucieszy jak mu takie cos zaserwuje :D jak moge cos polecic to jesli chcecie zaoszczedzic organizmowi konserwantow to kupcie mieso od henryka kani ;)

    OdpowiedzUsuń